Čo jesť večer? Čo by malo obsahovať nočné jedlo aby svaly regenerovali (rástli) a zároveň sa nepriberal tuk.

Skúsený športovci už roky vedia, že rozumne zostavené nočné jedlo je lepšie ako večer nejesť nič. Nejesť po 19.tej hodine je klasická rada, také všeobecné odporučenie pre dobrú, štíhlu postavu. Každopádne nejesť po určitej hodine, je len "nástroj" ako prijať celkovo menej kalórií.  Ak chce športovec zároveň budovať objem svalov (prípade o objem neprichádzať počas rysovania) prípadne ak sa jedná o športovca, ktorému ide o lepší výkon počas zápasu, tak vynechávanie nočného jedla je chybou. 

Počas prvých hodín spánku prebieha najväčšia proteosyntéza. Môže za to do istej miery sekrécia rastového hormónu počas prvých dvoch hodní spánku ale taktiež regeneračné procesy. Túto dobu preto možno efektívne využiť na syntézu nových svalových prírastkov. 

V ranných hodínách je hladina aminokyselín v krvy nižšia a stúpa hladina kortizolu (katabolický stresový hormón) Správnym nočným jedlom sa dá dosiahnuť nižšie vylučovanie kortizolu. 

Zvýšený príjem bielkovín pred spaním je teda samozrejme dobrý. Ako je to so sacharidmi a tukmi ? 

Čo teda jesť pred spaním ? Tvaroh , maso 

Nočný proteín casein aké sú jeho výhody?